Počet položiek: 0 ks
Celková cena: 0 EUR

Ako sa správne saunovať

Slovné spojenie „pravidlá saunovania” alebo „správne saunovanie” dokážu byť veľmi mätúce. Sauna je, alebo aspoň by mala byť, miestom, kde si môžete úplne oddýchnuť a zabudnúť na rutinu každodenného života, ktorá je často rôznymi pravidlami zviazaná. V zásade existujú len dve pravidlá, ktoré je dobré dodržiavať - vždy si urobte dostatok času a počúvajte svoje telo.

Nasledujúci zoznam vnímajte skôr ako odporúčanie, ktoré si môžete na základe vašich skúseností a pocitov ľubovoľne upraviť.

 

 

 

 

„Správne saunovanie“

1. Pred saunovaním vypite pohár vody alebo aj dva. Tekutiny doplňujte pravidelne po celú dobu vašej návštevy sauny.

2. Aj pred prvým vstupom je vhodné sa osprchovať. Pred vstupom do sauny sa odporúča osušiť si pokožku. Potenie bude potom intenzívnejšie. Na ležanie si so sebou do sauny berte saunový kilt, prestieradlo alebo osušku.

 

3. V saune si potom len ľahnite na podložku a relaxujte. Ležanie je vhodnejšia pozícia, pretože sa tak vyhnete výrazným teplotným rozdielom v saune.

4. Metlu (vihta brezová) pri prvom cykle nepoužívajte, pokožka na to ešte nie je pripravená.

5. Dĺžka pobytu v saune je na vás, obľúbený interval je zhruba 15 minút.

6.  Po opustení sauny je vhodné sa osprchovať vlažnou vodou a následne sa schladiť pod studenou sprchou, prípadne v bazéne. Fíni tradične medzi vlažnou sprchou a schladením vkladajú krátku, približne 50m prechádzku. Nezabudnite opäť na vodu, prípadne iné nealkoholické nápoje. Odpočiňte si podľa potreby. 

7. Pri ďalšom vstupe do sauny už môžete použiť metlu (vihta brezová), ktorá výrazne pomáha k prekrveniu pokožky.

8. Cyklus prehriatia a schladenia môžete opakovať podľa potreby. Po poslednom schladení je vhodné sa opäť umyť, tentokrát aj mydlom.

9. Teraz môžete v kľude odpočívať v relaxačnej miestnosti, dať si ľahké jedlo a vychutnávať blahodarné pocity, ktoré sauna často vyvoláva.

Čomu sa vyvarovať

1) Aj keď majú Fíni možno najlepšiu vodku na svete, je dobré s konzumáciou alkoholu počkať kým neopustíte saunu. Zabránite tak prílišnej dehydratácii organizmu, preťaženiu srdca a ľahšie si udržíte odstup od rozpálených kachlí. 

2) Pokiaľ ste aktuálne chorí, radšej návštevu sauny odložte. Sauna urýchľuje priebeh chorôb, a zároveň vysiluje organizmus, čo u oslabeného organizmu môže viesť až k fatálnemu zvýšeniu teploty či šoku. Aby toho nebolo málo, v saune ľahšie rozšírite svoje choroboplodné zárodky v uzavretom priestore - odporúčame vám, aby ste boli vo verejnej saune ohľaduplní k ostatným.